Overblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
31 janvier 2011 1 31 /01 /janvier /2011 17:23

Aţi fost vre-odată vara la plajă? Cînd arde soarele şi vă pomeniţi că aţi uitat să vă aprovizionaţi cu apă, sau cînd copilului îi arde brusc a îngheţată? Sau cînd vă păleşte un dor nesăbuit de o bere rece?

Priviţi în jur şi nu vedeţi decît o gheretă-două care ar vinde aşa ceva. Vă apropiaţi şi rămîneţi şocaţi de preţurile practicate. Dublu sau chiar triplu de ce puteţi găsi la vre-o 500m în oraş. Dar… sînteti în vacanţă, sînteţi la plajă, în chiloţi de baie şi… scoateţi paraua.

Vara trecută am avut exact aceeaşi senzaţie. O am, de fapt,  de cîteva veri încoace. Cînd vin în Moldova, am neaprat impresia că merg undeva la mare sau la munte (şi nu frustraţia noastră istorică basarabeană e cauza). Ştiu că voi plăti la Chişinău pentru o cafea preţul unei cafele la Paris. Ştiu că voi plăti o sticlă de vin preţul unei sticle de vin la Paris. Ştiu că voi cheltui aceeaşi bani pe care îi cheltui oriunde n-ai merge în vacanţă. Ba chiar şi mai scump uneori. Suma pe care o pregătesc cash nu-mi ajunge niciodată şi întotdeauna recurg la cartela bancară (traiască Visa Electron!).

Eu, spre deosebire de Maestrul Constantin Cheianu, mă pricep (puţin, să fim modeşti) la economie. Intrebarea mea ar suna altfel: cine ţine ghereta?

În rest... relax, dacă nu aţi înţeles pînă acum, sîntem la plajă în chiloţi!

Partager cet article

commentaires

R
<br /> Eu trăiesc în permanenţă în Moldova, merg la Franţa doar o singură dată sau de două ori pe an, dar tot îmi înaintez întrebarea: cine ţine ghereta? Şi ani de-a rîndu nu găsesc răspunsul.<br /> <br /> <br />
Répondre
V
<br /> <br /> Intrebarea ramine deschisa :) !. Merci Raisa p/u comentariu. Dumnezeu cu ea, cu intrebarea... Problema e alta: exista doar o singura ghereta... Iar ca sa explici de ce exista doar o singura<br /> ghereta, trebuie sa gasesti raspuns la mica noastra intrebare...<br /> <br /> <br /> <br />

Despre PUNCT-ul din .FR

Poveşti, povestioare, gânduri, reflecţii, idei mai profunde şi mai superficiale, grave si ilariante... un punct de vedere şi doar atât. Doar un punct în imensitatea blogurilor. Doar un punct din atâtea altele dispersate în nebuloasa reală si virtuală. Doar un punct. Deşi... câte odată nu-ţi lipseşte decât un punct pentru a fi un i! 

"De sus, din vârful săptămânii,
să le rânjesc urlat, scârbos:
iubesc doar locul nu stăpânii,
precum fac câinii pentr-un os.

Şi iarăşi şapte gospodine
să dea cu bolovani în mine,
iar eu să urlu, urlu-ntruna
atât cât n-o apune luna."  Nichita Stănescu

Rechercher